11/25/2017

Bigos z cukinii, wersja z mięsem.

Taki bigos przygotowuje się bardzo podobnie do bigosu z kapusty, można do niego jednak dodać więcej warzyw, czy innych dodatków.


Potrzebne nam będą ulubione warzywa, ja dodałam też pierś z kurczaka podsmażoną, przyprawy oczywiście też są niezbędne. w tym roku miałam własną cukinię w ogródku i taki bigos kilka razy  gościł na stole .

 Oto skład mojego bigosu z cukinii :


 cukinia 2 sztuki z tych średnich 
marchewka dodałam dwie
cebula 1 
pomidor
papryka czerwona
pieczarki 

pierś z kurczaka
koncentrat pomidorowy 6 łyżek 

przyprawy:
słodka papryka 
papryka ostra- odrobina
sól 
pieprz 
liść laurowy
ziele angielskie
olej do smażenia



Po pokrojeniu warzyw, rozgrzałam na dużej patelni  olej . Dodałam najpierw pokrojoną w kosteczkę cebulę i mieszając zeszkliłam ją. Następnie dodałam pieczarki i podsmażałam ją z tą cebulką jeszcze chwilkę.



 Cukinię obierałam i kroiłam w drobną kostkę, dodawałam, gdy już podsmażone były wszystkie inne warzywa i mięso na patelni .Łączyłam wszystko razem w garnku, doprawiłam i wszystko dusiło się na małym ogniu do momentu, gdy cukinia stała się miękka.

Wymieszane, doprawione, mięso z kurczaka również dodane, teraz trzeba przykryć i dusić przez ok. 1 godzinę, w międzyczasie oczywiście od czasu do czasu mieszając.


 A to efekt mojego pysznego dania, które smakuje bardzo dobrze z pieczywem, lub kaszą , jeżeli ktoś lubi.
Bigos z cukinii zyskuje jeszcze na smaku w kolejnym dniu.Jest taki bardziej aromatyczny wtedy, o głębokim smaku .

 Przygotowując tą potrawę pierwszy raz miałam obawy, co do smaku i efektu końcowego, lecz nie ma się czego obawiać, gdyż smakuje wyśmienicie.Nawet mojej córce smakowało :)

Co myślicie o takiej wersji bigosu, lubicie, czy raczej wybieracie wersję tradycyjną, z kapusty ?

Pozdrawiam.

7 komentarzy:

  1. Danie to bardziej przypomina mi leczo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym, nawet mąż stwierdził, że dobre to leczo, tylko za gęste ;)Robiłam też leczo z podobnych produktów i wyszło pyszne również, tylko rzadsze oczywiście :)

      Usuń
  2. smacznie wygląda, ja bigos robię w wersji bezmięsnej i cukinię kroję obieraczką w paski. to mi przypomina bardziej leczo, ja do swojego też dodaję mięso

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam kroić też inaczej, lecz stwierdziłam, że taka "posiekana" cukinia szybko zrobi się papką a ja chciałam troszkę dłużej dusić całość na wolnym ogniu ;)

      Usuń
  3. Nice post!! Your blog is interesting!!
    Seems delicious!
    I follow you. Mind following back?

    http://asweetwoorld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda apetycznie!!
    A może chciałabyś mnie odwiedzić https://zbiegiemzycia.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  5. Moi rodzice robia podobna potrawka z kiełbasą :)

    OdpowiedzUsuń