6/05/2014

Kwas L - mlekowy 80% od CosmoSPA

Być może, część osób czytających ten wpis będzie znało takie produkty, ja byłam laikiem zupełnym, w temacie stosowania tego kwasu mlekowego.
Tak więc dla osób , które nie znają tego produktu przedstawię bardziej szczegółowy wpis i mam nadzieję,że taka wiedza przyda się komuś :)


Kwas mlekowy należy do grupy kwasów alfa-hydroksylowych (AHA), o działaniu złuszczającym, nawilżającym i przeciwstarzeniowym. W naturze kwas ten występuje w kwaśnym mleku, jogurtach, żurach i kiszonkach.
Kwas mlekowy występuje w dwóch formach optycznych L i D, z którychtylko forma L-kwasu mlekowego posiada biologiczną aktywnośći jest naturalnym składnikiem skóry i włosów. Jest on jedną z głównych składowych NMF- naturalnego czynnika nawilżającego, który odpowiada za odpowiednie nawodnienie naskórka. W kosmetyce wykorzystuje się głównie kwas L-mlekowy, który można otrzymać wyłącznie podczas naturalnego procesu fermentacji cukrów z udziałem bakterii mlekowych z rodzaju Lactobacillus.         


Przeznaczenie dla cery dojrzałej, tłustej, trądzikowej i mieszanej.

Skutecznie usuwa plamy powierzchniowe, potrądzikowe, posłoneczne. Dodatkowym atutem kwasu mlekowego jest to, iż wiąże wodę w wierzchnich warstwach naskórka.
 Właściwości i działanie kwasu L-mlekowego:
* wpływa na produkcję kolagenu skóry, powodując zwiększenie grubości i wzmocnienie skóry właściwej
* pomocny w przypadku przebarwień i niewielkich blizn potrądzikowych,
* odblokowuje pory skóry i działa antybakteryjnie, dzięki czemu zapobiega tworzeniu ognisk zapalnych, czyli wszelkiego rodzaju wyprysków i zaskórników, jest pomocny przy trądziku
* tylko forma kwasu L-mlekowego stymuluje produkcję ceramidów w skórze, dzięki czemu wpływa na uszczelnienie bariery lipidowej naskórka, zmniejsza utratę wody ze skóry (obniża TEWL - przez naskórkową utratę wody) i sprzyja lepszemu nawilżeniu skóry, która staje się bardziej elastyczna i miękka
* reguluje odnowę komórkową skóry, poprzez usunięcie zbędnych zrogowaciałych komórek, dzięki czemu poprawia się struktura i koloryt skóry * podnosi poziom glikozaminoglikanów, związków, które jak gąbka chłoną wodę i zapewniają odpowiednie nawodnienie głębszych warstw skóry
* spłyca drobne zmarszczki powierzchniowe i poprawia elastyczność i jędrność skóry, jest składnikiem przeciwstarzeniowym
* polecany także do pielęgnacji ciała i skóry włosów, pomocny w przypadku rogowacenia, łuszczenia i przesuszenia skóry
* zwiększa skuteczności działania innych preparatów kosmetycznych; skóra przygotowana kwasami lepiej absorbuje składniki aktywne zawarte w kremach   

Ma on również swoje przeciwwskazania , jakimi są ...
cera naczyniowa, wrażliwa i bardzo sucha; zakażenia bakteryjne, liczne znamiona i uszkodzenia mechaniczne skóry   


W sklepie COSMOSPA jego cena wynosi 17 zł . 

Znajdziemy tam wszelakie informacje na temat produktu oraz również przykłady rozcieńczania kwasu.
Ucieszyło mnie to bardzo, gdyż nie wiedziałam, w jakich proporcjach mam przygotowywać ten kwas mlekowy, aby był odpowiedni.
Kwas L - mlekowy 80%  , trzeba rzecz jasna rozcieńczyć, gdyż to  stężenie jest mocne, bardzo mocne .
Zapach jest taki...hmm...nie mocny, trochę dziwny, pachnie jak metal trochę, nie wiem do czego porównać nawet.
Nie przeszkadza raczej w użytkowaniu, gdyż rozcieńczony jest jeszcze delikatniejszy.
 Przyznam szczerze,że trochę miałam obawy przed pierwszym użyciem...bałam się, bo w końcu to kwas,który na dodatek pierwszy raz miałam użyć, a nie kolejny krem,czy inny kosmetyk często stosowany. 
Oczywiście moja ciekawość i chęć poznania działania sprawiły,że te lęki odrzuciłam szybko na bok :)
Zanim użyłam dokładnie przeczytałam informacje i  mniej więcej wiedziałam, czego się spodziewać i jak używać, co najważniejsze :) 

Przykłady rozcieńczeń dla około 50 ml:
Roztwór 10% -  5 ml kwasu mlekowego i 43,75 ml wody
Roztwór 20% -  10 ml kwasu mlekowego i 37.5 ml wody
Roztwór 30% -  15 ml kwasu mlekowego i 31.75 ml wody 
Roztwór 40% -  21 ml kwasu mlekowego i 25.0 ml wody 
Roztwór 50% -  26 ml kwasu mlekowego i 18.75 ml wody 

Preparat AHA może być stosowany także na ciało np. uda, plecy, brzuch, dłonie, a także na zrogowaciałe i przesuszone partie ciała takie jak łokcie, kolana, stopy. 
Właśnie stopy / kierunek pięty/ , łokcie i kolana najczęściej pielęgnuję tym preparatem, już nawet  po pierwszym zabiegu dało się zauważyć fajne efekty, w postaci poprawy struktury skóry, która staje się nawet gładsza, nie zupełnie, lecz dalsze stosowanie przynosiło i przynosi nadal ciekawy efekt . 
Idealnie podtrzymuje u mnie efekt po wcześniejszym użyciu tej oto >maski złuszczającej do stóp< .

Gdy tylko przeczytałam ,że jest : " pomocny w przypadku rogowacenia, łuszczenia i przesuszenia skóry", wiedziałam,że  znajdzie takie zastosowanie i u mnie.

Gdy było na zewnątrz mniej słońca używałam go, jako maskę na twarz .
Stosowałam się skrupulatnie do wszystkich zaleceń, uważnie rozcieńczając również ten kwas mlekowy, do odpowiedniego stężenia. 
 Na skórze trzymałam przez ok. 3 minuty,póżniej zmyłam bardzo dokładnie wodą.
Jak producent informuje, od 1 do 2 godzin po zabiegu może się utrzymywać zaczerwienienie twarzy , u mnie właśnie tak było, póżniej skóra wracała do normalnego koloru.

Trzeba ostrożnie stosować, gdy wychodzimy póżniej na słońce, o tym należy pamiętać.

Podsumowując....

Tak oto małe opakowanie ...skrywa ogromną , dobroczynną moc działania :)

.
Co myślicie na temat takich produktów ? 

21 komentarzy:

  1. Niezmiernie post mnie zainteresował bo nie spotkałam się z tym produktem nigdzie wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja niestety też za bardzo nie znam tego produktu, ale ma ciekawe właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jak się tak wczytać w działanie, to świetny jest ten kwas :)

      Usuń
  3. ja dopiero poznaję małymi kroczkami tego typu produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie znam tego produktu, ale wydaje sie fajny :D

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę się powoli przymierzyć do stosowania kwasów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. niestety ja mam właśnie cerę naczyniową - czyli dla mnie niewskazany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie też ostrożnie go stosuję, lecz do naczyniowej nie nadaje się, faktycznie.

      Usuń
  7. Nie znam tego produktu,ale fajne ma właściwości-chętnie bym go wypróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastosowań ma wiele i na dodatek fajnie działa, wiec tylko używać ;)

      Usuń
  8. Nigdy nie stosowałam tego ani innego tego typu kosmetyku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również wcześniej nie..bałam się jakoś takich produktów, chociaż niesłusznie :)

      Usuń
  9. Widzę, że jest uniwersalny ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę go sobie zakupić. Przyda się na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szerokie działanie ma ten kwas :)

    OdpowiedzUsuń