12/23/2017

Pierogi brązowe z kapustą i grzybami .

 Dzisiaj chcę przekazać mój przepis na pierogi z kapustą w troszkę innej wersji, niż ta tradycyjna, gdyż są to pierogi koloru brązowego .

 Przygotowanie takich pierogów jest raczej proste i szybkie, gdy przygotowany mamy wcześniej farsz . 
Pewnie wszyscy wiedzą jak przygotować ciasto na pierogi, lecz ja napiszę moją wersję przyrządzania  :)

Te pierogi różnią się od takich jak zawsze robię jedynie zawartością kakao:)


 Najpierw mieszamy razem mąkę , kakao,wodę, sól, jajko i zagniatamy pierogowe ciasto.Proporcje według uznania, ja zawsze tak robię. Ciasto nie ma jednolitego koloru lecz w niczym to nie przeszkadza, gdyż gotując się nabierają odpowiedniego koloru . Gdyby jednak ktoś wolał od początku mieć brązowe ciasto trzeba dokładnie rozmieszać z mąką kakao i gotowe :)

Rozwałkowujemy na grubość mniejszą nić 1 cm, wykrawamy niewielkie koła i wtedy potrzebujemy farszu.
                                    
 U mnie "wnętrzem "pierogów jest kapusta kiszona z odrobiną koncentratu i grzybami, chociaz nie ma ich tu zbyt dużo  .
 Zaklejamy dokładnie i można je gotować . Następnie sięgam po olej lniany, jako zdrowy dodatek i fajny smak .Polewam nim pierogi i wtedy mam smaczne danie na wigilijny stół i nie tylko.
 Brązowe pierogi to coś innego, niż takie "zwykłe ", więc mogą zaciekawić . Są smaczne i ładnie wyglądają na talerzu . Tutaj przygotowałam je z kapustą, gdyż czas świąteczny zbliża się , lecz polecam też takie brązowe pierogi na słodko, czyli z owocami . Są również pyszne i kusząco wygląda ich wnętrze . 


 Użyłam oleju Lnianego Wielkopolskiego SemCo .

Życzę jeszcze przy okazji  Zdrowych, pogodnych i pełnych radości
świąt Bożego Narodzenia a także wielu wspaniałych chwil
spędzonych w gronie najbliższych :)


Pozdrawiam serdecznie :)

3 komentarze:

  1. Jaki ciekawy pomysł! Chętnie wypróbuję ;)
    Szampańskiej zabawy w Sylwestra i szczęśliwego Nowego Roku życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę kiedyś zrobić, bo bardzo mnie ciekawi ich smak :)

    OdpowiedzUsuń